Wednesday, February 17, 2010

AYAT-AYAT CINTA


salam kepada semua pembaca blog cahaya nuranie..

hari ni aku saje nak kongsikan sebuah novel yg telah diilhamkan oleh saudara Habiburrahman El Shirazy yg betul2 meletoppss.. AYAT AYAT CINTA.. aduuuhhh.. dr tajuknyer je dh buat org cair.. apatahlagi membaca novel atau melihat filemnya.. lagu ayat ayat cinta pasti menjadi pujaan ramai wanita2 yg sentiasa inginkan cinta.. pasti ramai yg telah menonton cerita ini samada di panggung wayang atau dikaca TV kerana pernah ditayangkan di TV3. aku tgk sama2 dgn tunang aku (skrg dah jadi hubby) tapi tgk kat rumah masing2 ye.. kehkeh.. tapi bagi aku, menghayati melalui filem tidak sama dgn menghayati melalui pembacaan novel.. tp bagi yg x suka baca novel, tgk filem pun ok..

poster novel aku cari kat internet hehe..


poster novel koleksi sendiri

aku malas nak cerita pasal isi kandungan novel ni.. apa yg aku nak komen ialah cerita ni mmg best giler.. adik angkat aku saudara farizal yg mengesyorkan aku baca novel ni.. Finally i found that this novel is so touching.. 5 kali baca 5 kali aku nangis tau! bagaimana manusia menjalinkan hubungan cinta sesama manusia berpandukan cinta Allah.. bagaimana menghadapi ujian dan dugaan dari Allah yg Maha Hebat.. novel ini sgt2 memberi kesan dlm jiwa insan yg mahu mencari cinta abadi dan mencari kasih sayang Allah.. bila baca novel ni seolah2 kita berada dlm situasi tersebut.. susah payah, penderitaan, penganiayaan, percintaan, persahabatan dpt dirasai dgn sungguh mendalam... mcm kiter pulak watak utama hehe.. pendek kata sape x baca mmg RUGI... apepun berbaloi2 aku beli novel ni buat koleksi sendiri..

apepun novel ini byk memberi kesedaran pada aku tentang betapa pentingnya mendekatkan diri kita dgn Allah sesungguhnya selangkah kita rapat dgn Allah, seribu langkah Allah akan rapat dgn kita.. insyaAllah.. sesape yg berminat boleh beli untuk koleksi sendiri atau sesape nk baca, boleh pinjam dr sayer.. satu jam RM2 hehe..

selamat membaca!

No comments:

Post a Comment