Monday, October 21, 2013

BOLA OH BOLA

Salam to all readers..
 
Hari ni rasa mcm tertekan sangat2.. sebenarnya dh lama tertekan atau dlm bahasa inggerisnya STRESSSSS!!!! aku pun x tahu lah apa nak jadi dengan keadaan sekarang ni.. dulu bila keje, rasa sgt2 bersemangat, feel dengan kerja, happy dengan apa yg kita buat especially bidang kerja.. tolong menolong sesame staff, toleransi antara staff.. keje banyak mana pun tp hati tenang je.. happy je.. x pernah rasa terbeban..
 
Tapi itu dulu.. sekarang baru aku tahu apa itu stress keje... dah 8 tahun pun aku keje kat Suria Bistari nih... emm lama kan!! sejak grad sampailah la ni... eh! eh! mcm x sama je tajuk dgn isi??? sebenarnya benda yg sama...
 
Actually apa yg aku rasa skrg ni aku mcm BOLA bak kata zhafeerah "BO- Bo LA-La =BOLA.."
apa tidaknyer sejak aku keje kat sini mmg dh biase pun rojak.. (kalau rojak manis ke rojak petis ke sedap gak kan.. ) apa yg disuruh buat aku buat... no hurt feeling pun.. tapi skrg ni lantunan BOLA tu dah semakin mengganas... kejap aku kena jadi keeper, kejap aku jadi center, kejap aku kat pertahanan, kejap aku penyerang... penatlah mengejar BOLA yg satu tp dengan pelbagai2 posisi.. x boleh ke cukup dengan 1 atau 2 posisi??? aku jadi pening lah... huru hara haru biru jadinya... Berat Mata Memandang, Berat lagi Bahu Memikul.. ntahlah sampai bila penderitaan ini akan berakhir..
 
Apepun aku masih bersyukur kerana bukan tergolong di kalangan penganggur... syukur ada rezeki untuk sendiri, keluarga dan anak.. I'm Not Complaining just Express My Feeling... Harap dipermudahkan segala urusan... Apa yg penting bersabar.. bersabar.. dan bersabar.. kalau aku boleh bersabar 8 tahun.. kenapa tidak sebulan dua kan?? for those blog readers yg ada baca entry nih if ada LOBANG LOBANG HIDUNG KERJA please inform k.. dh byk berusaha gak nie tp belum ada rezeki.. keje kosong byk tp Luar negeri Johor.. maklumlah eden ni bukan mudo laie.. dah tuo dah.. hutang bertingkek tingkek.. hehehe...
 
Kalau ada rezeki & peluang kerja di tempat lain apa salahnya mencuba kan... nak test power kata org tue... cari pengalaman & environment baru.. bukan demand tp tukar angin..
 
Ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk menepuhi hidup yg penuh cabaran dan dugaan ini ya Allah... Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui apa yg terbaik untukku & keluargaku... amin....
 
Wassalam...

No comments:

Post a Comment