Friday, October 18, 2013

JARI JEMARI MENARI SEMULA: PART 1

Assalamualaikum to all readers.. (masih ada ke org minat baca blog aku yg hidup segan mati x mau nih?? )what ever lah asalkan aku bangga ada blog sendiri.. apa yg aku tulis pun pasal diri aku sendiri... sesungguhnya berbalik kepada "Meneliti Kehidupan Menuju Keredhaan Illahi"
 
Lama sungguh jari jemari ni x menulis dlm blog.. apa nak buat kebizian yg sgt byk menyebabkan kdg2 aku tak sempat nak tulis ape2 pun sedangkan byk perkara berlaku dlm kehidupan aku pd tahun 2013 nih... Last post bulan February 2013.. mak oiii lama betul x update..
 
byk yg aku nk ceritakan sepanjang tahun 2013 nih tp satu2 lah eh.. byk sgt kang pening lak baca.. ade jugak yg aku x ingat hahaha...
 
FAMILY DAY 2013
Alhamdulillah Chinese New Year yg lepas telah selamat handle Family Day sebelah mak,  ada sukaneka, ada cabutan bertuah, of course ada MAKAN MAKAN!!! emm sedap betul lebih2 lagi ada yg bakar2 ayam, ikan.. ape yg penting semua org happy dpt jumpa adik beradik, makcik pakcik, cousins, cucu2 especially atok n nenek tersayang... cuma maklong n family je x dpt nak join, hope next family day dptlah join.. mudah2an pertemuan & perpisaha kami pada hari itu diberkati oleh Allah.. semoga ikatan persaudaraan ini hingga ke syurga... amin... next plan belum tahu lagi... mudah2n dipermudahkan segala urusan... tiba2 teringat arwah cik faizah... kalau dia ada mesti lagi best (semoga arwah tenang di sana Al-Fatihah...)
 
MOTHER'S DAY 2013
Bila tiba bulan May, maka byklah moment2 penting yg berlaku.. Terima Kasih ya Allah kerana memberiku peluang untuk menjadi seorang ibu.. Semoga setiap perkara yg aku lakukan mendpt paal dan keberkatan dariMu jua.. walaupun tiada sambutan namun aku pasti, setiap ibu2 di muka bumi ini gembira menjadi ibu... Happy Mother's Day untuk diri sendiri, untuk mak & ibu mertuaku.... Love u always!
 
MY 31ST BIRTHDAY 2013
Syukur Alhamdulillah kerana dengan izin Allah aku masih lagi bernafas di bumi Allah ini.. masih diberi kesempatan untuk menikmati segala kurniaan Allah, aku masih ada mak n abah yg sgt2 aku syg, masih ada ibu mertua, masih sentiasa berkasih syg dengan my beloved husband dan yg paling bermakna masih dpt melihat keletah anak daraku nur zhafeerah.. gelak tawa dan tingkah lakunya menjadi penawar di kala duka... walaupun x dpt hadiah istimewa namun aku bersyukur kerana dikelilingi insan2 yg tersayang.. Semoga Allah panjangkan umurku, Luaskan rezeki ku sekeluarga, semoga aku sentiasa berada dlm perlindungan dan kasih syg Allah yg berpanjangan, semoga aku diberi kekuatan, kesabaran dan ketaqwaan dlm mencari redhaNya..
 
MY SISTER'S WEDDING
another sister's wedding selepas Raihana & Firdaus November 2012. Shima & Zul punyer Wedding bulan May 2013.. Alhamdulillah semua majlis berjalan lancer.. terima kasih pd semua yg terlibat dlm menjayakan majlis walimatulurus keluarga HJ Abd Kadir & Hjh Norizan.. Allah jua yg dpt membalasnya.. Semoga shima & zul sentiasa sabar dan dipermudahkan dalam mengharungi hidup berumahtangga... semoga berbahagia hingga ke jannah.. amin... tahniah mak n abah kerana menerima menantu lagi...
 
MY 4TH WEDDING ANNIVERSARRY
Another event bila menjelang bulan May 2013.. dah 4 tahun dah aku hidup berumahtangga.. mcm2 perkara suka dan duka yg berlaku.. biaselah sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri...  apepun many more years to go.. semoga ikatan cinta kami kekal hingga jannah.. amin... x byk yg nak diceritakan apepun terima kasih ya Allah atas rasa bahagia ini...
 
to be continue... byk lagi cerita nk update hehehe... see u next post!
 

No comments:

Post a Comment